Wednesday, February 1, 2012

Ile ja tam wydam? Boston - przygotowania. Part 5.

Zawsze, kiedy gdzieś wyjeżdżam, a mam ograniczony budżet, staram się oszacować ile pieniędzy wydam i na co. Nie wiem jaka będzie suma na moim koncie tuż przed wylotem, ale mimo to, wolałabym już mniej więcej wiedzieć co MUSZĘ wziąć pod uwagę podczas mojego pobytu nie tylko w Bostonie, ale i podczas podróży.
Jak już wspominałam, zanim moje stopy dotkną bostońskiej ziemi, będę miała przesiadkę w Niemczech, a dokładniej w Monachium. A tam, czekając na samolot do Bostonu, spędzę parę ładnych godzin... chyba co najmniej 5. Nieźle co? Zanudzę się na śmierć, dlatego albo spróbuję znaleźć gdzieś Hot Spot, żeby odpalić laptopa, albo po prostu spędzę ten czas na czytaniu, powolnym obchodzeniu lotniska i jedzeniu. No właśnie... jedzenie muszę doliczyć do moich wydatków. Na dodatek na to jedzenie w Monachium muszę wziąć ze sobą euro.
No dobrze... jestem w Bostonie, na co z pewnością wydam pieniądze?
1. Wejściówka do New England Aquarium: 22.95$
2. Taksówki: nie mam pojęcia ile to mnie wyniesie, ale na wikitravel.com piszą, że: "Your current alternative to late-night public transit is a taxi. Taxis can be hailed at any significant street corner, such as Kenmore Square or Copley Square. Expect to spend at least $5 and possibly up to $30 in the immediate surroundings (this includes the initial fare, a small tip for the driver, small one-way streets, bad traffic, construction, tolls for bridges, tolls for tunnels, tolls for the Mass Pike, and any wait time). To get further out of Boston, expect to spend much more (for example, from the airport to Wellesley, a Boston suburb, would be around $80, which includes the actual driving and tolls along the way). Fun fact, as of summer 2009, Boston has the most expensive taxis of any major American city."
3. Jedzenie: (śniadanie będę miała już w hotelu), a więc obiad i jakaś kolacja plus przekąski.
4. Pamiątka, pod warunkiem, że będzie użyteczna, czyli: kubeczek, widokówka do kolekcji itp. :) Na pewno nie będzie to figurka do postawienia na półce.
5. Wejściówka na Prudential Center Skywalk Observatory: 11$
6. Coś jeszcze? No tak, hotel, ale o tym później :)

Ale do tego dojdą pewnie jakieś niespodziewane wydatki, więc zobaczymy. Będę zbierała receipts i tickets i wszystko Wam powiem :)

2 comments:

  1. Nie zapomnij, że w USA większość cen podana jest bez podatku, a dopiero przy płaceniu okazuje się, jaka jest naprawdę suma.

    ReplyDelete
  2. Będę przygotowana na taką ewentualność ;)

    ReplyDelete