Tuesday, August 21, 2012

Co mogę zwiedzić w New York City?

Nowy Jork kojarzymy z "Kevinem samym w Nowym Jorku", z zamachem terrorystycznym z 11 września 2001 roku na WTC, z Central Parkiem, ze Statuą Wolności, ze znanym i lubianym serialem "Seks w Wielkim Mieście", z Times Square, z Piątą Aleją i jej luksusowymi butikami, z Rockefeller Center, z drużyną baseballową New York Yankees, Mostem Brooklińskim... z czym jeszcze kojarzy Wam się The Big Apple?

Nie wiem jeszcze kiedy to nastąpi, ale mój mąż obiecał mi, że kiedy będzie "done with school" (jakoś we wrześniu), wybierzemy się na kilka dni do Nowego Jorku. Lubię planować z dużym wyprzedzeniem, ponieważ wtedy nie umyka mi coś, co zawsze chciałam zobaczyć, a akurat na miejscu o tym zapomninam. To trochę tak jak robienie listy zakupów... niby wydaje się, że jest niepotrzebna, bo przecież kiedy pójdę do sklepu i popatrzę na towary, to mi się przypomni, co chciałam kupić, a później wracam do domu i okazuje się, że zapomniałam połowy z tego, co chciałam. Mam już kilka pomysłów na to, co zwiedzić i co chciałabym zobaczyć. Na mojej liście znajduje się m.in.

1. World Trade Center Memorial Site

Miejsce w którym biły dwa serca Manhattanu, teraz stało się miejscem upamiętniającym ofiary zamachu terrorystycznego z 11 września...

Source

2. Empire State Building i jego "Observation Deck", czyli coś jak taras widokowy na 86. piętrze. (Dotychczas miałam jedynie okazję być najwyżej na 52. w Bostonie na Prudential Tower)

Source
3. Central Park - nowojorskie zielone płuca.

Source
4. Brooklyn Bridge
Source

5. The Statue of Liberty -  czyli wspaniały francuski prezent dla USA przedstawiający Boginię Wolności, która witała imigrantów przybywających do kraju, gdzie, jak w piosence Bruce'a Springsteena - American Land, chodniki wysadzane są diamentami a z kranów całe noce płynie piwo.

Source

6. Times Square, czyli The Crossroads of the World na skrzyżowaniu Broadwayu i Siódmej Alei.

Source
Miejsca powyżej to tylko moje pierwsze skojarzenia z Nowym Jorkiem, które w końcu chcę zobaczyć na własne oczy. Dlatego pytam tych, którzy tam byli i tych, których to miasto nawiedza we snach GDZIE JESZCZE WARTO PÓJŚĆ, DOŚWIADCZYĆ I NACIESZYĆ OCZY? :)

Wiesz? Napisz proszę komentarz, Twoja porada jest dla mnie na wagę złota! :) Obiecuję przywieźć piękne zdjęcia i umieścić je na blogu! :)


16 comments:

  1. Fajne przykłady podałaś :) Mnie NYC nawiedza w snach, ale nie wiem co można jeszcze zwiedzić..:D

    ReplyDelete
  2. Broadway!!! Teatr Muzyczny to moja pasja, a to miejsce .. najlepsze musicale świata w jednym miejscu, klimat, teatr na teatrze! Tam mogłabym żyć, i a do tego występować ... marzenie!:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. O tak, to też jeden z moich planów :) dzieki za przypomnienie :D

      Delete
  3. John's Pizzeria na Bleeker Street w West Village c:

    ReplyDelete
  4. Greenpoint :) zabierz meza do jakiejs polskiej restauracji ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bylismy juz w wielu polskich restauracjach w Polsce :D Ale pomysle o Greenpoint tez

      Delete
  5. nowojorski byk z Wall Street:)

    ReplyDelete
  6. zazdroszczę :)

    Przewodniki po mieście i wielu ludzi, którzy byli w NY ( w tym moi znajomi i rodzina) polecają Ellis Island, Financial District,Metropolitan Museum of Art itp, a także miejsca, które wymieniłaś.

    Pozdrawiam z północno-wschodniej Polski i życzę udanej podróży, liczę na bogatą fotorelację z pobytu w NY :)

    ReplyDelete
  7. 1. MoMA - ze wszystkich muzeów to było najfajniejsze i najciekawsze;
    2. odnośnie widoków - o wiele bardziej podobał mi się widok z Rockefeller Center - "top of the rock", niż z ESB. Gorąco polecam odwiedzenie obydwu! I jednego w dzień, drugiego już po zachodzie słońca...
    3. semi circle line - dwugodzinny rejs wokół manhattanu
    4. High Line Park - park zrobiony na platformie metra
    5. dzielnica West Village - zdecydowanie najładniejsze miejsce w Nowym Jorku. Tam schody, po których wchodziła Carrie, czy Magnolia Bakery, w której jadła cupcakes.

    ReplyDelete
    Replies
    1. świetne wskazówki, wszystko zapisałam :D Bardzo dziękuję! :D

      Delete
  8. drugie zdjęcie ESB, które wstawiłaś, o ile się nie mylę jest zrobione właśnie z Rockefeller Center :)

    ReplyDelete
  9. pamietam (kiedy bylam tam pare lat wstecz) ze najwieksza chyba radosc sprawilo mi po prostu przejscie sie po (nie)zwyklych nowojorskich ulicach malych uliczkach i ta swiadomosc ze wkoncu jestem tu i teraz:)
    pozdrawiam
    paulina

    ReplyDelete
  10. tutaj kilka fajnych miejsc przedstawionych, moim zdaniem taki must-see;) http://www.coconutpathway.com/2016/01/nowy-jork-ulubione-wspomnienia.html Oprócz tego bardzo polecam Brooklyn Museum, zaraz obok jest też piękny ogród botaniczny i East State River Park - można sobie zrobić piknik z widokiem na Manhattan :)

    ReplyDelete