Monday, August 27, 2012

TAG - Książki

Witajcie! Ostatnio pojawiło się wiele komentarzy, gdzie prosiliście abym mówiła więcej o sobie samej. Postanowiłam więc opowiedzieć Wam trochę o literaturze, po którą często sięgam odpowiadając na TAG książkowy. Zaczynamy:

O jakiej porze dnia czytasz najchętniej?
Jeśli mam czas to popołudniu, ale najczęściej wieczorem, po kąpieli z kubkiem yerba mate w ręku :)
Gdzie czytasz?
W domu, w sypialni. Czasem w samolotach/pociągach/autobusach, ale tam raczej ciężko mi się skupić.
W jakiej pozycji najchętniej czytasz?
Pół leżącej, bądź leżącej.
Jaki rodzaj książek czytasz najchętniej?
Wybieram książki po opisie, czasem nawet po tytule, czasem z polecenia, po przeczytaniu recenzji. Są to książki z różnych działów... literatura piękna, psychologia, parapsychologia, fantasy... mogą to być felietony, zbiory wierszy, pamiętniki, autobiografie, powieści... różnie... a najrzadziej chyba sięgam po kryminały.
Jaką książkę ostatnio kupiłaś/dostałaś?
"Manhattan pod wodą" Zuzanny Głowackiej, ale jeszcze nie przeczytałam, ponieważ jestem w trakcie delektowania się inną lekturą.
Co czytałaś ostatnio?
Z sagi The Song of Ice and Fire - "A Game of Thrones", później "A Clash of Kings", następnie "A Storm of Swords", a teraz jestem na początku "A Feast for Crows"... po jej zakończeniu zamierzam czytać kolejną część i następną (kiedykolwiek się pojawi).
Co czytasz obecnie ?
"A Feast for Crows" - George R. R. Martin
Jaką postać z tej książki lubisz najbardziej?
Tyrion Lannister, Daenerys Targaryen
Używasz zakładek czy zaginasz ośle rogi?
Podczas czytania książek papierowych korzystam z zakładek. Natomiast teraz głównie czytam na czytniku Amazon Kindle i pomimo, że lubię zapach papieru, to korzystanie z Kindle'a jest o wiele wygodniejsze i nie potrzebuję zakładek :)




E- book czy audiobook?
I jedno i drugie. Audiobooki są dobre np. do posłuchania podczas jazdy samochodem (jako pasażer).
Jaka jest twoja ulubiona książka z dzieciństwa?
Jako dziecko uwielbiałam wiersze dla dzieci pisane przez Juliana Tuwima - m.in. Lokomotywa, Ptasie Radio. Z samych książek hmm... nie pamiętam...
Książka, która tak bardzo Ci się nie podobała, że ją odłożyłeś/aś
Było ich kilka... Biografia Jana Kochanowskiego nad którą zasnęłam.
Książka, o nie mogłaś przestać myśleć przez długi czas
The Catcher in the Rye (Buszujący w zbożu)... cały czas widzę siebie w tej książce
Najładniejszą okładkę w Twoim zbiorze ma...
Cała saga The Song of Ice and Fire
Na podstawie jakiej książki wg. Ciebie powinno się nakręcić film?
The Catcher in the Rye
Czy pilnie czytałaś wszystkie lektury?
Oczywiście, że nie. Przy niektórych zanudziłabym się na śmierć - m.in. "Syzyfowe prace", "Nad Niemnem", "Kłamczucha"  - nuuuuudy.
Twoje ulubione lektury nie tylko z podstawówki, ale też ze szkoły średniej i studiów:
Trochę tego było...
Na studiach na pewno bardzo podobały mi się następujące pozycje, kolejność - od tej którą lubiłam najbardziej:
The Catcher in the Rye
Catch 22 
Wuthering Heights
Lord of the Flies
Animal Farm
Pride and Prejudice
The Scarlet Letter
Paradise Lost
King Lear
The Adventures of Tom Sawyer 
On the Road 
Brave New World
Macbeth

A wcześniej? ...

Mistrz i Małgorzata
Zbrodnia i Kara
Ferdydurke
Dziady
Nie-Boska Komedia
Wesele
Balladyna
Proces
Odyseja
Iliada
Opowieść Wigilijna
Moralność Pani Dulskiej
Trans-Atlantyk
Mały Książę
 
Wypożyczasz książki z biblioteki? Jak często?
Raczej nie. Zwykle kupuję w wersji papierowej lub elektronicznej. 
Jaką jedną książkę zabrał/a/byś na bezludną wyspę?
Całą swoją ulubioną sagę.
Książka, której nie masz, a z całych sił chcesz mieć:
Moby Dick

9 comments:

  1. Posiadasz konto na goodreads.com?
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niet. A polecasz? To moze zaloze :D

      Delete
  2. O! W koncu ktos, kto lubi "Dziady"!
    Za kazdym razem, kiedy mowilam, ze uwielbiam "Dziady", patrzono na mnie jak na wariata.

    I widze, ze Poland Spring masz ;) Jak bardzo bylam rozczarowana, kiedy okazalo sie, ze chodzi o Poland, Maine...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lubie Dziady, najmniej chyba czesc 3 ale przezyje. :D Ogolnie robilismy przedstawienie na ich temat i tak sie zglebilam i polubilam. Poza tym ta atmosfera z duchami mi sie podobala :D

      Delete
    2. No 3. czesc nie rzadzi tak, jak 2. i 4.
      My niestety nie wystawialismy Dziadow. Wystawialismy natomiast Balladyne. Gralam Wdowe ;)

      Delete
    3. Balladyne tez wystawialismy w liceum, ale tak bardziej humorystycznie. Ja rowniez gralam wdowe, i mialam suknie slubna. Pamietam ze razem z dziewczyna ktora grala mojego przyszlego meza fiknęłysmy do tyłu na scenie, bo ja stracilam rownowage, kiedy mnie dopadła i ona poleciala za mna ;) Widownia miala lzy w oczach ze smiechu

      Delete
  3. Jak tak można zanudzić się przy czytaniu "Kłamczuchy"?:(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Przykro mi :( Miałam do niej kilka podejść i w końcu rzuciłam w kąt i czekałam aż mi się znowu zachce, ale już nie podeszłam do niej :(

      Delete
  4. Twoje zyczenie sie spelnilo:
    http://www.filmweb.pl/reviews/Buszuj%C4%85cy+w+zbo%C5%BCu-13242
    ale ocena filmu jest dosc slaba (osobiscie nie widzialam)

    ReplyDelete