Wednesday, January 21, 2015

Grawitacja podziałała na cenę benzyny!

Długo nie zauważałam zmian w cenie beznyny dopóki nie zatankowałam auta do pełna i nie odebrałam rachunku a na nim... poniżej 35 dolarów?! Zazwyczaj płaciłam ciut ponad $40 więc uderzyła mnie wyraźna różnica.

Kiedy przyjechałam do Stanów prawie 3 lata temu ceny benzyny wahały się od 3.4 do 3.7 dolarów na pobliskich stacjach. Teraz z tygodnia na tydzień stawka za gallon maleje. Ku mojej uciesze oczywiście ;) 

Jak to wyglądało w Północnej Karolinie?

W kwietniu 2014 roku zrobiłam pierwsze zdjęcie rachunku: $3.679 za gallon. Już wtedy cena wydawała mi się niewielka w porównaniu do cen za litr ropy w Europie.


W połowie grudnia 2014 na rachunku zobaczyłam już zupełnie inny obrazek: $2.529 za gallon.


Pod koniec grudnia cena spadła do $2.319 za gallon. Szybko, co nie?


Kilka dni temu tankowałam już za $2.11 ... W niektórych stanach ceny spadły do poniżej $1.60, czy doczekam tego samego w Północnej Karolinie? Mam nadzieję!

Do napisania tego posta zainspirowałam się wpisem na nowopowstałym blogu mojej koleżanki Alicji, która obecnie mieszka w Colorado i do której serdecznie Was zapraszam jeśli macie ochotę "zwiedzić" trochę inną część Stanów Zjednoczonych - Ala w Ameryce :)

A dlaczego cena za benzynę spada?

 

11 comments:

  1. Takie widoki na stacji to zawsze miły widok :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nawet nie wiesz z jakim podekscytowaniem w sercu jadę na stację by zobaczyć nową cenę :D

      Delete
  2. A ja zachowalam sobie na pamiatke ostatni rachunek - 1.99 za galon.

    ReplyDelete
  3. Jak przyjechałem do USA to benzyna była po $0.69 za galon. Ciekawe czy doczekam takiej ceny znowu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obyśmy doczekali :D U mnie dzis na stacji tankowałam za 2.09 wiec caly czas schodzi :)

      Delete
  4. U mnie też było ostatnio zaskoczenie, gdy zatankowałam do pełna i zapłaciłam 32 dolce :).

    ReplyDelete
  5. My tankowaliśmy za $1.59 niedawno ale teraz cena podskoczyła kilka dni temu do $1.75. Ale to Oklahoma. Niestety wielu ludzi zatrudnionych w oil & gas straciło pracę więc myślę, że ceny znów pójdą w górę. Ale było miło. Ja bym się pogodziła z ceną $2 za galon i tankowaniem poniżej $20 :) Wakacje wyszłyby nas znacznie taniej ;-)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. U mnie cały czas spada, jest obecnie 2.09

      Delete
  6. Cena benzyny spada z powody rosnacego kursu dolara. ;) oby tak talej. TN- $1,65

    ReplyDelete
  7. haha! Fajnie jest być przez chwilę czyjąś inspiracją :-) Dzięki Kochana za polecenie! pozdrawiam ciepło ze słonecznego Colorado i biorę się za pisanie kolejnych postów!

    ReplyDelete