Monday, August 10, 2015

Polka w Korei - Część 2.

Zazwyczaj nigdy nie odczuwam jet lagu, kiedy wracam do USA z Europy. Na dzień po przylocie funkcjonuję już normalnie, budzę się o normalnych porach (w dni wolne jest to 9:00 AM). Natomiast kiedy lecę do Europy, jet lag towarzyszy mi przez kilka pierwszych dni. W Korei było podobnie. Nie jestem rannym ptaszkiem, a w Seoulu kładłam się spać o 8:00 PM albo 9:00 PM i wstawałam pomiędzy 5:00 AM a 6:00 AM. Przy czym odczuwałam wieczne zmęczenie, ale nie przeszkodziło mi ono w tym by zwiedzać :)

Na pierwszy rzut poszła amerykańska baza wojskowa Yongsan, na terenie której mielismy nasz hotel:

Zafascynowały mnie te krzaczki :D
Bażant wolno spacerujący po bazie ;) Zwierzaki w bazach wojskowych to nie rzadkość. W bazie w Mannheim w Niemczech mogliśmy na codzień oglądać dzikie króliki oraz gęsi, w Fort Meade w Maryland codziennym widokiem były świstaki, jelenie, sarny i króliki.

Polski akcent w Korei. Tego to się nie spodziewałam ;)

Poszliśmy też do schroniska dla zwierząt na terenie bazy, by sprawdzić, czy kot, którego uratował mój mąż nadal w nim przebywa. 

Mój ślubny przez pewien okres dokarmiał biało-czarnego kociaka, który szwędał się po okolicy w której mąż mieszka. Kociak zawsze chętnie przychodził na jedzonko, czasami nawet wyczekiwał przed drzwiami pomiędzy godziną 5:00 PM a 6:00 PM, bo wiedział, że Pan Dokarmiający będzie wtedy wracał z pracy. Pewnego dnia mąż zauważył jednak, że kociaka dopadła jakaś choroba. Z jego pyszczka i nosa wypływała jakaś dziwna żółtawa maź. Widać też było, że kociak ma problemy z utrzymaniem higieny i porusza się dużo wolniej niż zazwyczaj. Po kilku konsultacjach ze mną i wysłuchaniu kilku moich pomysłów na to jak pomóc kociakowi, mąż zdecydował, że zamówi pułapkę na dzikie zwierzęta i zwabi w nią kota, po czym zabierze go do weterynarza, zaszczepi i odda do adopcji. Jak zaplanował, tak zrobił i kilka dni póżniej kociak był już na obserwacji. Przy okazji ugryzł mojego męża, kiedy ten wyciagał go z klatki by weterynarz mógł go zbadać. Za ten bohaterski czyn, mąż dostał kilka bolesnych zastrzyków przeciw wściekliźnie. Ał... Niestety historia nie kończy się szczęśliwie... Kiedy dotarliśmy do schroniska, okazało się, że kociak został uśpiony. Nie dlatego, że był nieuleczalnie chory, ale dlatego, że był to kot dziki i nie nadawał się do adopcji :(

Trochę mi zajęło przyjęcie tej informacji do wiadomości i oswojenie się z nią...

Następnie zdecydowaliśmy się na wyprawę do wznoszącej się nad miastem N Seoul Tower - jest to wieża obserwacyjna, która znajduje się na górze Namsan.

Wychodzimy z bazy:


Po drodze na chodniku mogliśmy zobaczyć takie oto tabliczki z napisem "Dzień dobry" w różnych językach, wymową w alfabecie fonetycznym, konturem flagi i mapą. Tutaj akurat mamy po fińsku.


Po polsku też jest, a co! :D

Dunkin Donuts i Subway... czuję się jak w USA
USA też znalazłam :)

No to jesteśmy gdzieś u podnóża góry Namsan. Są trzy opcje - albo wchodzisz na nią pieszo, albo wjeżdżasz autobusem, albo cable car. Ponieważ jesteśmy zwolnennikami powiedzenia "co przypakujemy, to nasze," to zdecydowaliśmy wejść na piechotę. Poniższe zdjęcia przedstawiają widoki, które mieliśmy przyjemność oglądać po drodze :)




Jesteśmy na miejscu! Nogi już bolą ;)

Te "choinki," które widzicie na drugim planie składają się z kłódek poprzypinanych przez turystów. Z tego co zauważyłam wypisane są na nich zazwyczaj imiona zakochanych ;)


A poniżej N Seoul Tower. Rocznie odwiedza ją ponad 8 milionów turystów:


Oczywiście po dość długim spacerze pod górkę nasz apetyt znacznie wzrósł:

Widoki z okna restauracji na Seoul
W końcu dostałam moją zupę z owoców morza
A do tego Kimchi i ... jeśli się nie mylę to żółte to takuan?
I po posiłku, poszliśmy obejrzeć Korean Martial Arts Performance. Pierwszy raz miałam okazję oglądać pokaz sztuk walk. Muszę przyznać, że zrobili na mnie ogromne wrażenie. Czułam ciarki na ciele, a tak zazwyczaj się dzieje, kiedy coś mi się bardzo spodoba. Podkład muzyczny też był bardzo efektowny. Myślę, że gdybym mieszkała w Seoulu, to wchodziłabym na górę Namsan przynajmniej kilka razy w miesiącu aby ten występ zobaczyć jeszcze raz.


I jeszcze raz rzut oka na N Seoul Tower:


I schodzimy...

N Seoul Tower z oddali:


Wycieczka przyprawiła mnie o zakwasy, które towarzyszyły mi podczas kolejnych dni zwiedzania ;) Nie wiem czy wyprawa do N Seoul Tower jest dobrym pomysłem na sam początek pobytu w Korei, no ale ... mądry Polak po szkodzie :D Tak czy inaczej spacerku na szczyt Namsan nie żałuję i z chęcią wybrałabym się jeszcze raz :)

17 comments:

  1. Bardzo fajne te drzewka, a w zupce się zakochałam :)

    ReplyDelete
  2. Widoku naprawdę przepiękne, zwłaszcza, że widać na nich naprawdę sporo przyrody :)

    Pozdrawiam mega pozytywnie

    ReplyDelete
  3. Wiem, że to może głupio zabrzmieć, ale nie przypuszczałam, że tam jest tak czysto!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jest czysto owszem, ale nie wiem czy to nie złudne, bo bywa, że miejscami dosc mocno wali kanalizacja ;)

      Delete
  4. Świetne zdjęcia, zazdroszczę wycieczki ;)

    ReplyDelete
  5. Weszłam na tego bloga przypadkowo, przeglądając na innym blogu post o tym, jakie blogi ktoś poleca do poczytania i ogólnie śledzenia. I Twój mnie bardzo zaciekawił :) Lubię czytać i wiedzieć, jak Polacy opowiadają o swoim życiu, gdy mieszkają zagranicą. Do tej pory śledziłam bloga Azjatycki Cukier, głównie z powodów bardziej kulturoznawczych niż urodowych, ale i na Twój będę zaglądać.
    Przepiękne zdjęcia, które cieszą moje oczy :) A zwierzaki też bardzo lubię. Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. dziękuję i zapraszam serdecznie! :D

      Delete
  6. Piękne zdjęcia, zazdroszczę! Pozdrawiam

    ReplyDelete
  7. Miło popatrzeć na tak orientalne widoki :)

    http://podrozeprzecietnejportmonetki.blogspot.com/

    ReplyDelete
  8. ILE UCZYŁAŚ SIĘ SŁÓW LECĄC DO USA....CZYLI ILE ICH UMIAŁAŚ I CZY WYSTARCZĄ DO KOMUNIKACJI NP.2000 SŁÓW

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie mam pojęcia ile słów umiałam czy też ile obecnie znam. W Polsce studiowałam filologie angielska wiec przyjechalam do USA juz z konkretna znajomoscia angielskiego.

      Delete
  9. Świetny blog !
    Zapraszam do mnie na notki o USA !:)

    ReplyDelete
  10. Wow widoki są przepiękne. Te drzewa kwieciste *.* Jeśli kiedykolwiek wyląduję w Seulu, to będzie Twoja wina ;)

    ReplyDelete
  11. Wszystko u Ciebie w porzadku? Zaglądam i zaglądam i nowej notki nie ma...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dziekuje, ze pytasz, Kochana. Spawy się pokomplikowały trochę... pracuję nad tym żeby wszystko wróciło do normy, ale długo by opowiadać. Napisz na maila jeśli masz ochotę.

      Delete
  12. No wlasnie tez tak patrze, ze ostatni post z sierpnia, a tu juz grudzien. Moze chociaz krotka notka, ze maz wrocil, kot szczesliwy i wszystko jest dobrze ?

    ReplyDelete
  13. Widoku naprawdę przepiękne, zwłaszcza, że widać na nich naprawdę sporo przyrody.
    ads in USA
    local USA classifieds

    ReplyDelete