Monday, January 1, 2018

Consignment Store - pomysł na biznes w Polsce?

Inspiracją do napisania tego posta była moja ostatnia rozmowa z mamą, której garderoba zwykle pęka w szwach, bo ma w niej tyle ubrań, że ledwie się wszystko mieści. Kiedy jednak radzę mojej mamie by pozbyła się rzeczy np. oddając je biednym czy rodzinie, to zazwyczaj słyszę, że ubrania te tak dużo kosztowały, że szkoda oddać je komuś za darmo. Niektóre z tych ubrań były założone raz lub dwa i są w stanie idealnym. Dla jasności dodam, że moja mama nie ma czasu na wystawianie przedmiotów na Allegro czy eBay, więc te opcje też odpadają. Wtedy pomyślałam sobie, że w sumię szkoda, że gdzieś w okolicy nie ma żadnego "consignment store," a są to sklepy dość popularne w Stanach. Np. w moim mieście funkcjonuje co najmniej pięć takich sklepów. A co to są consignment stores? Już spieszę z wyjaśnieniem.

Consignment stores/shops to najczęściej sklepy z odzieżą używaną (lub nie, gdyż trafiają tam też nówki) dla kobiet, mężczyzn i dzieci, czasem można też napotkać tam akcesoria do dekoracji domu lub meble.

Jestem zapisana jako "consignor" do jednego z lokalnych consignment stores i chciałabym Wam pokrótce przybliżyć jak on funkcjonuje.

Otóż ja przynoszę do tego sklepu ubrania, których już nie noszę lub nigdy nie nosiłam i np. jakieś akcesoria do dekoracji domu (np. ostatnio przyniosłam dwa ozdobne wazony, pasek do spodni, dwie bluzy oraz torebkę). W sklepie ubrania te zostają odpowiednio sortowane (na te które nadają się na sprzedaż i te, które się nie nadają) i przygotowywane (np. prasowane) do sprzedaży. Następnie ubrania, które spełniają wszystkie warunki np. są bez plam czy dziur i wyglądają jak nowe lub prawie nowe, zostają wyceniane i obsługa wywiesza je w sklepie. Ubrania, które nie nadają się na sprzedaż w consignment stores zostają automatycznie oddane do tzw. charity shops, gdzie dochód ze sprzedaży zostaje przekazany potrzebującym. Kiedy któreś z moich ubrań lub akcesoriów zostaje sprzedane przez consigment stores, ja dostaję 40% z ceny za którą dany przedmiot czy ubranie wyprzedano.

Jakie przedmioty lub ubrania są przyjmowane przez "mój" consignment store?

- ubrania dziecięce i buty dla dzieci,
- ubrania damskie i męskie oraz buty w każdym rozmiarze,
- torebki, portfele, kopertówki itp.
- biżuterię sztuczną,
- akcesoria typu paski, czapki, krawaty, apaszki, szaliki
- małe meble oraz akcesoria do dekoracji domu.

Poniżej zamieszczam zdjęcia z consignment store, do którego jestem zapisana:

Consignment Store in Fayetteville, NC
Wybrane przedmioty i ubrania, które trafiają do sklepu są wystawiane na okres co najmnej 90 dni. Po upływie 28 dni od wystawienia, ich cena zaczyna spadać o 30%, po 56 dniach, o 50%, a po 112 dniach o 75%. Jeśli jakieś ubrania lub przedmioty nie zostaną sprzedane, obsługa oddaje je do "charity shop."


Jeśli chcemy sprawdzić ile pieniędzy mamy na koncie, możemy zadzwonić do sklepu, wysłać maila, sprawdzić stan naszego konta na stronie internetowej lub po prostu przyjść do sklepu i poprosić obsługę o sprawdzenie stanu naszego konta.


Każda osoba, która zapisuje się jako "consignor" dostaje własny numerek i "konto" na którym może śledzić ile ubrań/przedmiotów, które oddaliśmy do consignment store zostało wyprzedanych i ile pieniędzy za te ubrania otrzymaliśmy. Pieniądze te możemy wypłacić w samym consigment store, dostajemy wtedy gotówkę do ręki lub możemy poprosić o przesłanie czeku.

Każdy może zapisać się jako "consignor" bez względu na to ile mamy przedmiotów na sprzedaż i jak często będziemy je do tego sklepu dostarczać.


Przyznam, że bardzo spodobała mi opcja wyprzedawania moich rzeczy właśnie w consignment store. Nie zawsze mam czas, żeby wystawiać przedmioty czy ubrania na aukcjach eBay, gdzie muszę podawać wymiary, robić ładne zdjęcia, które zachęcą do kupna i dodać dokładny opis produktu/przedmiotu. Ostatnio staram się pozbywać rzeczy, gdyż wkrótce czeka mnie przeprowadzka do innego stanu, ale o tym napiszę wkrótce :)


Co myślicie o takiej formie wyprzedawania swoich rzeczy? Czy któreś z Was spotkało się z podobnym sklepem w Polsce? Jeśli tak, to gdzie można taki znaleźć? 

1 comment:

  1. W Rzeszowie funkcjonuje podobne miejsce. Nazywa się Komis Pełna Szafa. Faktycznie wspaniała rzecz :)

    ReplyDelete